Tuesday, March 31, 2009

KEARAH SATU KIBLAT....


Salam,

Perhimpuanan Agung Pemuda telah selesai...segala proses pengundian juga telah selamat dilaksanakan...dan sekarang Y.B Sdr Khairy Jamaluddin telah dinobatkan sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Alhamdulillah sebagai perwakilan, aku telah menunaikan amanah dari peringkat akar umbi..dan nasib tidak menyebelahi kepada kedua-dua calon DSKT dan MM...

Tahniah aku ucapkan kepada kedua-dua tokoh ini kerana walaupun kekalahan yang diterima mereka tetap memperjuangkan agama, bangsa dan negara...mereka akur dengan segala keputusan yang telah dibuat oleh perwakilan tempohari...

DSKT dan MM hari ini membuat sokongan secara terbuka kepada Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang baru YB Khairy...DSKT berkata " Selagi KJ tidak menlencong beliau akan bersama memperjuangkan agama, bangsa dan negara" begitu juga kata-kata dari MM " beliau akan juga memberi pandangan kearah penambahbaikan jika diminta berbuat demikian dan tetap menyokong KJ"

Syabas sekali lagi kepada DSKT dan MM...Proses kempen dan pemilihan telah selesai maka sama-sama kita contohi kedua-dua tokoh ini agar kita sama-sama merapatkan saf untuk memastikan UMNO akan tetap relevan di tanah air kita....

Syabas dan tahniah DSKT & MM..........................

8 comments:

  1. Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

    Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

    “Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

    Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

    Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

    Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

    Allah SWB berfirman :

    " Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

    Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
    Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

    Ingatlah wahai saudaraku...

    Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

    MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

    Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

    ReplyDelete
  2. Salam, kan elok klu suma mcm ni...ni ramai yg lebih sudu dr kuah...KT & MM dah terima kekalahan, tp penyokong mereka siap panggil 304 orang bangsat! apalah...

    ReplyDelete
  3. Tak ada rezeki tu. Namun tahniah pada MM dan DSKT. Rapatkanlah barisan. Ganyang pembangkang habis-habisan.

    ReplyDelete
  4. 304 bukan bangsat... tak baik.. aku anggap sebagai pelacur sundal politik!!

    ReplyDelete
  5. Benarkah Azalina dan Rais letak jawatan???Berita tergempar di selamba-u.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Tahniah diucapkan en shadan kerana saya rasa anda seorang saja 'org kanan' umno dan belia yg ada laman blog aktif.sepatutnya ketua pemuda jasin dan bahagian di melaka serta ketua2 belia melaka yg lain patut contohi seperti anda.saya rasa mereka nie langsung x der semangat seperti anda..kata org ,x bleh pakaiiii.come on lahh wahai ketua2 pemuda bahagian,..zaman sekarang pengundi muda celik IT!!!jgn asyik nak kejar kekayaan ajer!!!!!...sedih sangatlah dgn ketua pemuda melaka!!!tolong kejutkan mereka semua tu...

    ReplyDelete
  8. Tahniah kepada en shadan..anda sahaja 'org kanan' umno dan belia yang ada laman blog.nak harapkan ketua pemuda jasin dan bahagian melaka memang x boleh pakai..come on lah!! sekarang nie pengundi muda celik IT maaa...minta tolong lah kepada en shadan agar kejut kan mereka semua...kalau mahu pengundi muda memangkah BN..

    ReplyDelete

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."