Wednesday, April 22, 2009

Ketua Pembangkang Diarah Keluar Dewan


Salam,
1. Sidang Dewan Undangan Dewan Negeri Melaka yang berjalan selama 4 hari ini dapat diperlihatkan gelagat wakil rakyat DAP dan juga Barisan Nasional.
2. Wakil rakyat DAP cuba membawa isu-isu provokasi dan juga perkauman semasa sidang Dewan dijalankan.
3. Diantara provokasi yang cuba diketengahkan oleh pihak pembangkang mereka menuduh wakil rakyat MCA membodek UMNO. Ini menyebabkan wakil rakyat MCA menjadi marah dan keadaan agak tegang sedikit.
4. Hari ini sekali lagi mereka cuba provok kepada Speaker Dewan Undangan Negeri untuk membuat satu usul tergempar. Setelah diarahkan oleh Speaker untuk duduk, Y.B Goh Leong San (Adun Kesidang) tetap berkeras dan menghina dewan. Lantaran itu Speaker Dewan Undangan Negeri mengarahkan Ketua Pembangkang keluar Dewan.
5. Kesimpulan dari Sidang Dewan selama 2 hari ini, aku dapat lihat bahawa DAP hanya perjuangkan satu kaum sahaja, mereka banyak membawa isu kaum mereka sahaja. Itupun orang Melayu PKR dan PAS tak sedar juga....
Salam Perjuangan.....

2 comments:

  1. Kepada pencacai2 UMNO,
    Kenapa anda semua sangat sebuk tentang rumah tangga orang lain. Sedangkan rumah-tangga anda hampir roboh dan menunggu rebah kebumi.

    4 PRK BN/UMNO sudah tewas. Di N12 Penanti BN/UMNO nampak nya tidak berminat bertanding - TAKUT KALAH(MALU).

    JANGAN sebuk hal orang lain - TS.Muhyiddin Yassin TPM tentu setuju cakap saya. Kerana beliau telah berkata, BN/UMNO cuma ada masa DUA TAHUN SAHAJA untuk di pulihkan.

    Malang sungguh, pencacai2 UMNO ini langsung tidak ada idea bagaimana hendak pulihkan BN/UMNO.

    So, BN/UMNO cuma tunggu masa sahaja untuk mati.

    ReplyDelete
  2. blah la pakatan rakyat!!
    entah ape2 la yang korang perjuangkan!! adil? ape yang adil nyer??terangkan sikit...hahahah

    kepada si nalapambu yang entah ape2 entah ni, jgn main sedap tuduh/cakap je, kaji masalah dalaman pakatan rakyat dulu!! bodoh!

    UMNO dulu kini dan Selamanya...

    ReplyDelete

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."