Tuesday, October 28, 2008

pengajaran kepada semua.........



Sejak dari dahulu Pulau Pinang sudah terkenal sebagai destinasi pelancongan utama di rantau ini walaupun papan tanda jalannya menggunakan bahasa Malaysia.
Malah suatu ketika pelancong lebih mengenali pulau Mutiara itu daripada Malaysia yang mana ia menunjukkan bukan bahasa pada papan tanda jalan yang menjadi ukuran kepada kedatangan pelancong.
Oleh itu, tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa untuk tujuan pelancongan adalah tidak munasabah.
P/S: BEGITULAH NASIB PEMBANGKANG DI PULAU PINANG, HANYA KATA-KATA SAHAJA DAPAT DILUAHKAN...KERAJAAN PUSAT PUN TAK BERANI NAK BUAT APA-APA, HANYA KELUARKAN STATEMENT SAHAJA...APA NAK BUAT, PEMBANGKANG LA KATAKAN...PBT PULAU PINANG HANYA MENJADI PAK TURUT DALAM HAL INI, BOS KATA PASANG, DEPA PUN PASANG...BOS DIA PEDULI APA ORANG KATA...NEGERI INI SUDAH AKU YANG PUNYA! SATU PENGAJARAN KEPADA KITA SEMUA SEKIRANYA PEMBANGKANG YANG BERKUASA INILAH JADINYA BUKAN PAPAN TANDA SAHAJA DIA TUKAR KALAU BOLEH SEMUA DIA AKAN TUKAR...

No comments:

Post a Comment

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."