Thursday, January 15, 2009

RAKYAT MELAKA MEMBANTAH KEGANASAN ISRAEL

Ahli-Ahli Panel Forum Kegansan Israel Terhadap Palestin

Kehadiran Rakyat Melaka melebihi 10,000orang membantah Israel




"HANCUR!HANCUR!HANCUR ISRAEL!

HANCUR!HANCUR! HANCUR YAHUDI

HIDUP! HIDUP! HIDUP PALESTIN

HIDUP! HIDUP! HIDUP GAZA

ALLAH HU AKBAR! ALLAH HU AKBAR!

Salam,

Saya amat terkejut dan tergamam apabila melihat hampir 10,000 orang berkumpul di dewan MITC sambil melaungkan kata-kata mengecam Israel....Tidak disangka dengan hanya dalam tempoh tiga hari sahaja rancangan untuk berkumpul dan membantah serangan Israel terhadap Palestin mendapat sambutan diluar jangkaa
n....Acara bermula dari jam 900 pagi bermula dengan memijak bendera Israel, menendang muka Perdana Menteri Israel yang diletakkan pada belon, menanda tangan kain rentang sepanjang 70 kaki, forum membantah kekejaman Israel dan membakar bendera Israel....
Perasaan Belia Melaka yang terlalu marah terhadap Israel

Belia-belia Melaka memijak bendera dan patung gambar PM Israel



Perhimpunan ini juga mendapat sambutan dari rakyat Palestin yang menuntut di Melaka..Pelajar dari Palestin ini amat terharu dan terasa terhutang budi dengan Kerajaan Melaka di atas sokongan kepada mereka...Saya mendapat sms dari salah seorang pelajar Palestin yang mengatakan yang mereka amat terhutang budi dengan Kerajaan Melaka yang bersungguh-sungguh membantah serangan Israel terhadap Palestin. Mereka mengatakan yang mereka merasakan Melaka adalah second home mereka yang mana Kerajaan Melaka sentiasa mengambil berat masalah mereka.

Marilah kita sama-sama bertafakur sejenak dan memikirkan nasib rakyat Palestin yang sekarang ini di dalam tekanan dan sama-samalah kita berdoa agar kekejaman rakyat Israel dapat dihentikan dan kita berdoa agar negara kita tercinta dilindungi dari perkara-perkara seperti di bumi Palestin...Salam Perjuangan!

3 comments:

  1. salam bro..

    logo kita sudah ditukar..

    boleh update ambik di blog saya..

    tq

    ReplyDelete
  2. Salam:-

    TAHNIAH!

    Saya bangga jadi anak Melaka...

    ReplyDelete
  3. Salam Anak Melaka

    Tahniah di atas kejayaan rally saudara. Semoga suara Malaysia akan kedengaran lantang di persada antarabangsa.

    ReplyDelete

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."