Friday, January 9, 2009

PKR PEROSAK BANGSA.........

Salam,

Saya tergelak besar apabila membaca statement si pembohong besar no 2 Malaysia iaitu Khalid Ibrahim dalam utusan malaysia m/s 24 bertajuk "PRA SEKOLAH: SELANGOR TIDAK AKAN BERI BANTUAN RM 50 " Kalau dulu dia kata kalau PKR memerintah macam-macam dia nak beri, tapi sekarang habok pun tak ada. Yang ada penyokong PKR Selangor menerima kandang babi terbesar di Asia dan Gereja terbesar di Asia. Nampak sangat si bodoh tu di permainkan dek cina DAP, tapi apa nak buat, Demi Nak Tumbangkan UMNO punya pasal, agama dan negeri pun dia sanggup gadai.

Semasa PRU12 tempohari PKR menjanjikan setiap anak-anak yang mengikuti pra sekolah akan menikmati Rm 50 dan anak-anak yang mengikuti taman asuhan akan menerima Rm 75 sebulan. Hei khalid bodoh, kalau kandang babi dan gereja kau boleh bina besar-besar, takkan masa depan anak-anak kau biarkan...dulu janji lain dah memerintah buat lain pulak...

Nampaknya kerajaan Melaka juga bagus, apa yang dia janjikan semasa PRU 12 temphari dia laksanakan...Hari ini Melaka menyalurkan Rm 2juta untuk rumah PPRT. Bukan macam PKR, orang nak jadi MB dia nak jadi MB, tapi MB yang nak bebankan rakyat...bodohlah MB Selangor 2....

6 comments:

  1. Khalid Ibrahim nie financially memang okay. Tapi bila di Tv cakap melalut & apa yg disampaikan kurang jelas semacam merapu. Ini mengingatkan saya ketika masih menuntut di Universiti Malaya - ketika gerakan REFORMASI meluap-luap.

    ReplyDelete
  2. Saudara,

    Banyak yang dalam kita pelajari dalam PRU12 lalu. Persoalannya ialah adakah rakyat ingin belajar atau tidak. Teruskan perjuangan.

    Anyway, tahniah, blog yang bagus. Saya telah masukkan dalam blogroll saya. Terima kasih.

    http://nobisha.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. tak boleh salahkan pengundi Selangor juga.. tapi kita sepatutnya salahkan mantan MB selangor yang gagal mentadbir negeri Selangor. Kena belajar dengan KM Melaka secara pratikal untuk mentadbir negeri. Cam mana nak jaga pemuda umno. Ini terbukti calon KP Malaysia Datuk Mukhriz calon utama jawatan tersebut. "Berani Berubah"

    ReplyDelete
  4. Mmg hampeh si khalid ni!
    Betul penipu besar.Org pakai kete mewah team dia pun nk jugak.
    Duit juta2 nk beli kete tu dtg dr duit poket dia ke?
    Sy harap cukup satu penggal je PR memerintah Selangor dan lain2 negeri yg diorang dh pegang.
    Kalau pengundi masih buta,padankan muka mereka!

    ReplyDelete
  5. Tahniah abg kerana anjuran program bantahan israel yg akan diadakan.. Im proud of u.. Saya mungkin x dpt hadir..ada perjuangan lain yang perlu diteruskan..Berani berubah!!!

    ReplyDelete
  6. Salam:-...

    Sangat setuju..tapi adakah orang Melayu sudah sedar?Tabiat orang kita ini biarpun orang pijak kepalapun akan sabar.. katanya kita kena jaga hati orang lain cina dan india..,tapi hati kita sapa nak jaga!

    Anyway very goodshot dan jangan lupa ingatkan CM Melaka cuba2 atasi banjir kilat yang sering melanda kampung saya di Bacang tu...

    ReplyDelete

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."