Friday, November 21, 2008

CONFIRM PAS DAN PKR TAKUT PADA DAP....

Salam,

Confirm dah PAS dan PKR ini tak takut pada Allah tapi dia lebih takut kepada rakan kongsi kuasanya. Itu sebab mereka ini perjuangkan perkara-perkara kebajikan kepada bangsa cina jer. Saya amat terperanjat apabila membaca budget yang dibentangkan oleh MB Perak.

Menteri Besar mengatakan bahawa kerajaan negeri akan memperuntukkan pemberian 1,000 hektar tanah untuk Sekolah Agama Rakyat, dalam masa yang sama juga Menteri Besar Perak membentangkan bahawa kerajaan negeri telah meluluskan 1,000 hektar tanah untuk sekolah persendirian cina.

Persoalannya : Kenapa apabila untuk sekolah agama rakyat belum ada keputusan dan kerajaan negeri "akan" meluluskan tanah. Adakah Exco-exco Perak yang diduduki majoritinya orang bangsa lain maka Menteri Besar tidak boleh buat keputusan?

Disini kita dapat lihat perbezaannya, untuk sekolah persendirian cina diluluskan manakala sekolah agama rakyat akan diluluskan. Kita semua sedia maklum sekolah persendirian cina biasanya dikenali dengan sekolah yang mempunyai dananya sendiri, mantap dan sistem pembelajarannya yang modern berbanding dengan sekolah agama rakyat. Para pelajar sekolah persendirian cina juga merupakan anak orang yang berada berbanding dengan sekolah agama rakyat. Jadi, adakah sekolah yang mempunyai sistem yang moden dan mempunyai ekonomi yang mantap perlu dibantu sepenuhnya?....Jelas kita dapat lihat bahawa walaupun PKR dan PAS yang memerintah negeri, sebenarnya mereka takut pada DAP dari Allah.

Yang si Hindraf ni, tak pulak di buat demonstrasi memperjuangkan hak mereka. Bila tang UMNO dia buat kecoh, habis satu dunia tahu. Sekarang ni MB Perak tak peruntukkan tanah kat sekolah Tamil, tak nak pulak dia buat kecoh....Kesimpulan kerajaan PAS dan PKR ni takut pada DAP dari Allah.....

SALAM PERJUANGAN........................

1 comment:

  1. Ketuanan Melayu hanya dlm kertas shj..
    Mrk tidak ada maruah sehingga sanggup menggadaikan maruah bangsa kpd bangsa laen..menuruti kemahuan n khendak politik bangsa laen..
    kpentingan politik mengatasi kpentingan bangsa, landasan pas n pkr..

    Perjuangan Belum Selesai!

    ReplyDelete

MENJULANG AGAMA MEMBELA BANGSA

"Kepada rakan-rakan yang ingin memberikan komen balas atau sebarang pendapat adalah sangat-sangat dialu-alukan...terima kasih.."